Fen İşleri İmar Müdürlüğü 25 Ekim 2021, 08:38
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler
Amaç
MADDE 1- Bu Yönetmeliğin amacı; Çat Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğünün teşkilat yapısını, hukukî statüsünü, görev, çalışma usul ve esaslarını belirleyerek, hizmetlerin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamaktır.
Kapsam
MADDE 2- Bu Yönetmelik, Çat Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü'nün görev, yetki ve sorumlulukları ile görevli tüm personelin çalışma esaslarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3- Bu Yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 15/b maddesine ve diğer mer’i mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- Bu yönetmelikte geçen;
- a) Belediye : Çat Belediyesini
- b) Başkan : Çat Belediye Başkanını
- c) Başkanlık : Çat Belediye Başkanlığını
ç) Başkan Yardımcısı : Çat Belediye Başkan Yardımcısı
- d) Belediye Meclisi : Çat Belediyesi Meclisini
- e) Belediye Encümeni : Çat Belediyesi Encümenini
- f) Müdürlük : Çat Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğünü
- g) Müdür : Çat Belediyesi Fen İşleri Müdürünü
ğ) Şef : Çat Belediyesi Gen İşleri Müdürlüğü Şeflerini
- h) Müdürlük Personeli : Çat Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğünde çalışan personeli ifade eder.
Temel İlkeler
MADDE 5- Çat Belediye Başkanlığı Fen İşleri Müdürlüğü tüm çalışmalarında;
- a) Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık,
- b) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
- c) Hesap verebilirlik,
ç) Kurum içi yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık,
- d) Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,
- e) Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,
- f) Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik temel ilkelerini esas alır.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Personel ve Teşkilat
Kuruluş
MADDE 6- Çat Belediye Başkanlığı Fen İşleri Müdürlüğü, 5393 sayılı Belediye Kanunu, Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik hükümlerine dayanarak kurulmuştur.
Personelin Unvan ve Nitelikleri
MADDE 7- Fen İşleri Müdürlüğüne atanacak personelin unvan ve nitelikleri aşağıdaki gibidir.
- a) Müdür
- b) Şef
- c) Mimar, Mühendis, Memur, Tekniker, Sözleşmeli Personel, İşçi ve Şirket Personeli.
Teşkilat Yapısı
MADDE 8- Çat Belediyesinin teşkilat yapısı aşağıdaki gibidir.
- a) Müdür
- b) Şef
- c) İdari İşler Servisi
ç) Su, Kanalizasyon ve Altyapı Hizmetleri Servisi
- d) İnşaat ve Yapım Hizmetleri Servisi
- e) Yol Bakım ve Onarım Hizmetleri Servisi
- f) Yıkım Hizmetleri Servisi
- g) Park, Bahçe Hizmetleri, Etüt ve Proje Servisi
ğ) Atölye, Garaj ve Tamirhane Servisi
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluk
Müdürlüğün Görev ve Yetkileri
MADDE 9- Müdürlüğün görevleri ve yetkileri aşağıda belirtilmiştir;
- a) Fen İşleri Müdürlüğü, Çat Belediye Başkanlığının her türlü Bayındırlık faaliyetlerinin planlama ve uygulama servisidir. Çat Belediye Başkanlığının, 5393 sayılı Belediye Kanunu gereği yapılmış olan stratejik planına uygun olarak 5 yıllık yatırım programını hazırlamak, diğer yatırımcı kuruluşlarla koordinasyon kurmak ve ilçenin ihtiyaçları ile önceliklerini dikkate alarak hazırlanan yatırım programını Belediye Meclisine sunarak Çat İlçesinin Kentsel gelişmesinin sağlanması, kent donatılarının kurulması, alt yapı hizmetlerinin tesisi ve denetlenmesi, yol meydan, bulvar ve yaya yollarının çağın gereklerine ve standartlarına uygun yapılması, sosyal tesis ve bina eklentilerinin yapılması, servislerini bu iş ve işlemlerde ihtiyaç duyulan destek ve tamamlama hizmetlerinin yerine getirilmesi müdürlüğün öncelikli görevleri arasındadır.
- b) İmar planlarındaki yol, bulvar, cadde, meydan ve yaya yollarının plan şartlarına uygun şekilde yapılmasını temin etmek, planlardaki eksiklik ve maddi hataların tespiti halinde Başkanlık Makamı oluru ile İmar ve Şehircilik servisini bilgilendirmek,
- c) 5393 sayılı Belediye Kanunu ile belediyenin görevlerinden sayılan veya Belediye Meclisi tarafından yapımı kararlaştırılan her türlü, kent donatılarının, altyapı ve üstyapı tesislerinin yapım ve onarım işlerini yapmak,
ç) Bu tesislerin yapımını gerçekleştirmek, denetlemek, bakım ve onarımlarını yapmak,
- d) Yukarıda sözü edilen işlere ait hak ediş ve kesin hesaplarını tetkik etmek ve onaylamak, geçici ve kesin kabullerini yapmak, personelin sigorta ile ilgili yazışmalarını yapmak ve takip etmek,
- e) Kent içi ulaşımın rahatlaması, şehir estetiğinin iyileştirilmesi amacı ile ulaşım planlaması, sokak, meydan ve bahçe aydınlatmaları, yaya yolları düzenlemeleri yapmak ve bunları uygulamak,
- f) İl afet planını hazırlamak ve muhtemel kötü hava şartları; kar, don, sel baskınları ile plan çerçevesinde mücadele etmek,
- g) Konusu ile ilgili ihtiyaç duyulan yol, altyapı, üstyapı imalat malzemelerini almak, bakım ve depolamalarını yapmak, gerektiğinde kullanmak, mevcut araç ve iş makinelerini çalışır halde bulundurmak,
ğ) Ekonomik ömürlerini dolduran her türlü demirbaşın terkin işlemlerini yasalar çerçevesinde sonuçlandırmak,
- h) Konusu ile ilgili hizmetleri yürüten şantiyelerde işletme ve çalışma şartlarını iyileştirmek, verim arttırıcı tedbirleri almak, iş güvenliği şartlarını sağlamak ve idame ettirmek,
ı) Yatırım hizmetlerinde kullanılan yapı elemanları üretmek üzere atölyeler kurmak ve işletmek,
- i) 3194 sayılı İmar Kanunu çerçevesinde İmar Planı, İmar Kanunu, Ruhsat ve eklerine aykırı yapıların ilgili servis tarafından yasal iş ve işlemleri sonuçlandırıldıktan ve Fen İşleri Müdürlüğüne intikal ettikten sonra inşaat yıkımları yapmak ve yaptırmak,
- j) Yıllık bütçesini ve yatırım planlarını hazırlamak,
- k) Müdürlük personeli ile ilgili hizmetleri yürütmek, hizmet içi eğitim için kurslar açmak ve seminerler düzenlemek,
- l) Konusu ile ilgili Belediye Gelirlerinin ve harcamalarının tahakkuklarını yapmak, Mali
Hizmetler ile ilgili servise iletmek,
- m) Başkanlık tarafından istenen her türlü rapor ve etütleri hazırlamak,
- n) 5 yıllık imar ve yatırım programı çerçevesinde kamulaştırma taleplerini yapmak ve takip etmek,
- o) Konusu itibarı ile Fen İşleri Müdürlüğünün sorumluluk alanına girmeyen ancak uygulanması halinde sorun yaratacağı anlaşılan konuların tespiti halinde izaleleri için ilgili Müdürlüğü bilgilendirmek,
ö) Belediye Meclis ve Belediye Encümeninin 5393 sayılı Belediye Kanununa uygun olarak Müdürlük çalışmaları ile ilgili aldığı kararları uygulamak,
- p) Belediye Meclis ve Encümenine çalışmaları ile ilgili teklif hazırlamak ve onaya sunmak.
- r) Konusu ile ilgili araştırma, planlama koordinasyon geliştirme ve program ve hizmetlerini yürütmek,
- s) Belediye sınırları içerisindeki devlete ait tüm okulların bakım, onarım ve yeni hizmet binalarını bütçe imkânları çerçevesinde yapmak,
ş) Kamuya ait diğer alt yapı kurum ve kuruluşları ile yatırımlarda koordinasyon sağlamak ve bu kurumlara çalışmalar sırasında gerekli desteği sağlamak,
- t) Planlama çalışmaları sırasında mekan organizasyonunun etkili değerlendirilmesi için gerekli raporları hazırlamak ve ilgili servislere sunmak.
- u) İlçe genelinde cadde, sokak ve binalara numara verilmesi, cadde ve sokaklara isim verilmesi ile ilgili işlemleri yapar ve bu konularla ilgili gelen şikâyet ve talepleri değerlendirerek çözüme kavuşturur.
Fen İşleri Müdürünün görevleri
MADDE 10- Fen İşleri Müdürünün görevleri aşağıda belirtilmiştir.
- a) Fen İşleri Müdürlüğünün görev alanına giren bütün konularda personelle ilgili olarak gerekli görevlendirmeleri yapmak, kendisine bağlı servis ve servis sorumlularının görevlerini tespit ve tayin ile uygulamalarını takip etmek, faaliyetlerini denetlemek, aksaklıklarını gidermek, yıllık, aylık, haftalık ve gerekirse günlük çalışma programlarını hazırlamak, hazırlatmak ve bu programlara göre sevk ve idarelerini temin etmek, bu konularla ilgili olarak üst makamlara gerekli raporları sunmak,
- b) Fen İşleri Müdürlüğü personelinin her türlü özlük bilgilerini arşivlemek, takip etmek, disiplinsizliklere ve çalışma şartlarını bozucu eylemlere müsaade etmemek, toplam kalite yönetimi ve verimlilik için çalışma şartlarını iyileştirmek ve prensipler koymak , personel için kurs ve seminerler tertip etmek,
- c) Müdürlük personelinin performans durumunu izlemek, değerlendirmek ve gerekli ceza ve mükâfat için üst makamlara teklifte bulunmak,
ç) Personelin iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerini düzenlemek, sahada çalışan personelin bu konuda takibini ve kontrollerini yapmak,
- d) Müdürlüğün çalışmaları ile ilgili personelle mutat bilgilendirme ve danışma toplantıları yapmak, bu toplantılardan bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısını bilgilendirmek,
- e) Personelin izin planlarını yapmak ve izinlerini kullandırmak, izin, rapor, doğum, ölüm vb. konularda yazışmaları takip ve kontrol etmek,
- f) Nöbetçi personel listesini hazırlamak, onaylayarak uygulamak ve takibini yapmak,
- g) Personelin mesaiye riayetlerini sağlamak, bunun için gerekli tedbirleri almak, Müdürlüğe bağlı servislerin ve müdürlük tarafından yapımı gerçekleştirilen işlerin şantiyelerini denetlemek, aksaklıkların sorumlu taşeron, müteahhit ve denetim teşkilatı tarafından giderilmesini temin etmek,
ğ) Yatırımların izlenmesi ve bu yatırımların, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, Genel ve Teknik Şartnameler ile Kontrol Yönetmeliğine diğer yasal mevzuata ve iş programına uygun şekilde yürütülmesini temin etmek,
- h) Her türlü malzeme, demirbaş ihtiyacını temin etmek,
- i) Müdürlüğü ilgilendiren konularda gerekli bilgi akışını sağlamak; başkanlık makamından aldığı talimatları yerine getirmek,
ı) Başkanlık makamı tarafından istenen her türlü bilgi, belge ve raporu hazırlamak sunulmasını temin etmek, bilgi akışını sağlamak,
- j) Müdürlüğün yıllık bütçe program önerilerini hazırlar.
- k) Müdürlüğün performans programını hazırlar.
- l) Müdürlüğün faaliyet raporlarını hazırlar.
Şefin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 11- Şefin görevleri aşağıda belirtilmiştir.
- a) Müdürlüğünün belirleyeceği konularda çalışma yürütmek. Kendisine bağlanacak servislerin sevk ve idaresini yapmak.
- b) Faaliyet konuları ile alakalı dış yetkili kurumlarla irtibat kurmak, kanun, yönetmelik ve genelgeler gereği yapılan iş ve işlemlerle ilgili idarelere bilgi ve belge göndermek.
- c) Stratejik plan, performans planı, müdürlük faaliyetleri ile ilgili iş ve işlemleri takip ederek müdüre rapor etmek, Müdürlüğün stratejik plan hedeflerini öğrenmek, bu hedeflere uygun çalışmak.
ç) Bağlı servislerin işlerini ve personelin görevlerini planlamak, uygulamaları koordine etmek. Hizmet faaliyetlerinin en uygun şekilde yerine getirilmesi için mevcut kaynakların en iyi şekilde kullanılmasını sağlamak.
- d) Birim içinde etkin kayıt sistemi kurmak, geliştirmek ve yürütmek, kendisine bağlı personeli sürekli olarak denetlemek.
- e) Müdürlüğün faaliyet planını stratejik hedeflere uygun olarak yerine getirilmesi ve hazırlanması için çalışmaları yapmak.
- f) Kalite sisteminin uygulanmasını ve geliştirilmesini sağlamak.
- g) Müdür tarafından kendisine verilecek emirler doğrultusunda iş ve işlem yapmak, sorumluluğundaki araç ve gereçlerin kullanımında gerekli özeni göstermek.
ğ) Kendilerine bağlı servisler ile ilgili haftalık, aylık, yıllık raporlar tanzim etmek, amirine sunmak, faaliyetin durumu ile ilgili bilgileri amirlerinin bilgisine sunmak.
- h) Yetkilerini doğru ve zamanında kullanmak, yasal mevzuata göre işlem yapmak.
Servis Birim Sorumlularının Ortak Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 12- Servis birim sorumlularının görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.
- a) Müdürlüğünün belirleyeceği konularda çalışma yürütmek. Kendisine bağlanan servislerin sevk ve idaresini yapmak.
- b) Faaliyet konuları ile alakalı dış yetkili kurumlarla irtibat kurmak, kanun, yönetmelik ve genelgeler gereği yapılan iş ve işlemlerle ilgili idarelere bilgi ve belge göndermek.
- c) Servis sorumluları tarafından servisin görevlerini aksatmayacak şekilde planlama yapılmasını kontrol etmek, uygun olanları müdüre yönlendirmek.
ç) Stratejik plan, performans planı, müdürlük faaliyetleri ile ilgili iş ve işlemleri takip ederek müdüre rapor etmek, Müdürlüğün stratejik plan hedeflerini öğrenmek, bu hedeflere uygun çalışmak.
- d) Bağlı servislerin işlerinin ve personelin görevlerini planlamak, uygulamaları koordine etmek. Hizmet faaliyetlerinin en uygun şekilde yerine getirilmesi için mevcut kaynakların en iyi şekilde kullanılmasını sağlamak.
- e) Birim içinde etkin kayıt sistemi kurmak, geliştirmek ve yürütmek, kendisine bağlı personeli sürekli olarak denetlemek.
- f) Müdürlüğün faaliyet planını stratejik hedeflere uygun olarak yerine getirilmesi ve hazırlanması için çalışmaları yapmak.
- g) Kalite sisteminin uygulanmasını ve geliştirilmesini sağlamak.
ğ) Müdür tarafından kendisine verilecek emirler doğrultusunda iş ve işlem yapmak, sorumluluğundaki araç ve gereçlerin kullanımında gerekli özeni göstermek.
- h) Kendilerine bağlı servisler ile ilgili haftalık, aylık, yıllık raporlar tanzim etmek, amirine sunmak, faaliyetin durumu ile ilgili bilgileri amirlerinin bilgisine sunmak.
ı) Yetkilerini doğru ve zamanında kullanmak, yasal mevzuata göre işlem yapmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Müdürlüğe Bağlı Servisler ve Görevleri
İdari İşler Servisi
MADDE 13- İdari İşler Servisinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.
- a) Müdürlüğe gelen ve giden bütün evrakları kaydetmek, müdürlük çalışmaları ve ihtiyaçları ile ilgili kurum içi ve kurum dışı yazışmaları yapmak, dağıtımını gerçekleştirmek.
- b) Gelen evrakların ilgilisine dağıtımını yapmak, talep edilen işlemin veya günlük evrakların süresi içinde neticelendirilmesi için gerekli takipleri yapmak.
- c) Görevli personelin hasta, izinli vb. olması halinde işlerin aksamayacak şekilde yürümesini temin etmek.
ç) Müdürlüğe ait bilgi ve belgeleri gizlilik derecelerine uygun olarak muhafaza etmek, arşiv bilgilerini ve belgelerini ilgili yönetmeliğe uygun arşivlemek.
- d) Belediye faaliyetlerinin tümünü izleyerek vatandaşlardan gelen sorulara cevap ve bilgi vermek.
- e) Malzeme ve demirbaşları teslim almak, teslim etmek ve kontrollerini yapmak.
- f) Müdürlük ihtiyaç ve harcamaları ile ilgili mali kayıtları tutmak, avans almak ve mahsuplarını yapmak.
- g) Müdürlük içi servisler arasındaki koordinasyonu ve bilgi akışını ( belgelerle) sağlamak.
ğ) Meclis ve Encümen toplantılarının gündemlerini takip etmek ve müdürlüğün bu gündeme alınması gereken evraklarının hazırlanmasını sağlamak.
- h) Belediyenin faaliyet alanına giren konularla ilgili olarak yapılan yasa ve yönetmelik değişikliklerini, belediye encümeni ve belediye Meclisi kararlarını takip etmek, müdür ve personelin bilgisine sunmak.
ı) Hak ediş raporlarını ve tahakkuk müzekkerelerini müdür veya vekilinin onayından sonra Mali Hizmetler Müdürlüğüne ulaştırmak.
- i) Belediye Başkanlığının merkez ayniyat servisi ile Müdürlük arasındaki ayniyat işlemlerini yürütmek bunun için uygun görülen elemanın görevlendirilmesini temin etmek.
Su, Kanalizasyon ve Altyapı Hizmetleri Servisi
MADDE 14- Su, Kanalizasyon ve Altyapı Hizmetleri Servisinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.
- a) Belediye hizmet alanı içerisinde içme suyu ihtiyacının karşılanması için gerekli her türlü kuyu, terfi merkezleri, ishale hatları, depo ve şebeke hatları yapmak, yaptırmak ve mevcutların bakım ve onarımını yapmak.
- b) Mevcut su durumunu tespit etmek, acil olarak yapılması gerekli mevcut şebeke ile irtibatlandırılacak hatları programlamak ve yaptırmak.
- c) Şehirde oluşan su arızalarına zamanında müdahale etmek ve su israfını önlemek, tesislerde sabotaj vb. eylemlere karşı güvenlik tedbirlerini almak.
ç) Mevcut olan ve yeni tesis edilecek içme suyu hatlarını ve buna bağlı vana, tahliye baca, terfi merkezleri, pompa istasyonları, su depoları vb. gibi tesislerin bakımı ve işletilmesi, meydana gelen arızaların giderilmesini sağlamak.
- d) Kullanılan istasyonların bakımı, işçi ve bekçiler için yaptırılan binaların ve kulübelerin küçük bakım işlerini, terfi hatlarının bakım ve temizliğini yürütmek.
- e) Şehrin içme ve kullanma suyunu temin etmek ve bu ihtiyacı karşılamak için her türlü önlemi almak, yeni abonelerin şebekeye bağlanmasını sağlamak.
- f) İçme suyu şebeke projelerinin arazide aplikasyonu ve projeye bağlı olarak kotlarını ölçmek veya ölçtürmek.
- g) Mevcut içme suyu şebeke projelerinin ilçemiz imar planı ve kadastro planlarının üzerine sayısal olarak aktarılması, işlenmesi ve güncellenmesini yapmak.
ğ) Şehirdeki içme suyu hatlarının sürekli kontrolünü yaparak şehre gelen suyun mahalleler arasındaki seviyesini kontrol altında tutmak ve kaçak su bağlantılarını engellemek.
- h) Müdürlükte kullanılan malzemelerin ambar kayıtlarını tutmak, pompa istasyonlarında çalışan her türlü motor, makine, elektrik tesis ve donanımı ile cihazların onarımlarını, onarımdan sonraki montaj, gerekli değiştirme ve yenileme işlemlerini yapmak ve yaptırmak.
ı) Su kuyularının, su depolarının ve terfi merkezlerinin bakımlarını yapmak, depoların doluluk oranlarını kontrol etmek.
- i) Su şebekelerinin genişletilmesi sonucu ihtiyaç duyulacak yeni artıma tesislerini yapmak veya yaptırmak, mevcut tesisleri işletmek, bakım ve gerekli onarımlarını sağlamak.
- j) Su kaynaklarının ve şebekeye verilen suyun sürekli olarak kimyasal ve bakteriyolojik analizlerinin yapılarak, periyodik olarak izlenmesini sağlamak, gerekli deneylerin sonuçlarını kayıt altına almak, abonelere standartlara uygun su vermek.
- k) Sağlık Müdürlüğü ile koordineli olarak çalışmak, şebekede günlük Bakiye klorları kontrol etmek. Sonuçlara göre gerekli tedbirler almak.
- l) Kanalizasyon şebekesi, toplayıcı hatları, ana kolektör istasyonları ve deşarjı ile ilgili programlar hazırlamak.
- m) Kanalizasyon ve yağmur suyu konusunda ihtiyaçları proje ile irtibatlandırmak, öncelik sıralarını tespit etmek, kanalizasyon ve yağmur suyu hatlarını uzun vadeli planlarla yapmak ya da yaptırmak.
- n) Eskimiş sulama suyu kanalı ve yağmur suyu hatlarını tamir etmek, değiştirilmesi gerekenleri ya da ilave edilmesi gerekenleri tespit edip, yaptırılmasını sağlamak. Vatandaşların sulama suyu kanallarıyla ilgili müracaat ve şikayetlerini inceleyerek çözüme kavuşturmuk.
- o) Abonelerin ana kanalizasyon şebekesine bağlantılarının yapılmasını sağlamak.
ö) Bağlantı kanallarında meydana gelen arızaların vidanjör araçla giderilmesini sağlamak.
- p) Yağmursuyu ızgaralarını rutin aralıklarda temizlemek, yağmur suyu hatlarının bakımını ve temizliğini yapmak,
- r) Gerekli iş makinelerinin (vidanjör, kepçe, kamyon vb.) teminini sağlamak, mevcut iş makinelerinin yeterli olmaması halinde kiralamak usulüyle iş makinesi temin etmek, Müdürlüğün kullanacağı iş makineleri, araç ve gereçleri sürekli çalışır halde tutmak eksiklerini gidermek ve görevlerini organize etmek.
- s) 4734 sayılı Kamu İhale Yasasının ilgili maddeleri doğrultusunda yaptırılan her türlü altyapı inşaat, tamirat, hizmet alımı ve yapım işlerinin konu ile ilgili mevzuat hükümlerine uygun şekilde yaptırılmasını sağlamak.
- t) Yol bakım ve onarım hizmetleri servisi tarafından yapılan bütün hizmetlerin teknik açıdan kontrolünü yapmak, eksiklerin giderilmesini temin etmek ve müdürlük makamını bilgilendirmek.
- u) İhale Komisyonu tarafından 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun ilgili maddeleri doğrultusunda alım, yapım ve onarımına karar verilen iş ve hizmetleri, bu kanuna uygun olarak kontrol etmek.
ü) Başkanlık Makamının uygun bulacağı dönemlerde altyapı kuruluşlarının ve belediye sınırları içerisinde yapılan inşaatların kazı ruhsatlarını tanzim etmek, kazıların uygun olarak kapatılmasını takip etmek, uymayanlar hakkında gerekli yasal işlemleri yapmak.
- v) İlçenin tüm altyapı problemlerini üst makama bildirmek, bu meyanda bütün altyapı bilgilerini derlemek, şikâyet ve talepleri inceleyerek çözüme ulaştırmak.
İnşaat ve Yapım Hizmetleri Servisi
MADDE 15- İnşaat ve Yapım Hizmetleri Servisinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.
- a) Fen İşleri Müdürlüğü tarafından, belediyeye ait olan ve kendi personeline yaptırılan inşaat yapım ve onarım işlerinin, projelere ve teknik şartnamelere uygun olarak yapılmasını sağlamak.
- b) Yaptırılan ihaleli işlerin, Bayındırlık İşleri Kontrol Yönetmeliği ve Bayındırlık İşleri Genel Şartnamesi hükümlerine göre kontrolünü yapmak.
- c) Yaptırılan ihaleli işlerin, metrajlarını yaparak ve hak edişlerini hazırlamak ve iş bitiminde kesin hesabının yapılmasını sağlamak.
- d) İnşaat işleri ile ilgili, Belediye içindeki ve dışındaki diğer kuruluşlarla gerekli yazışmaların yapılması.
- e) Belediye sınırları içerisinde, vatandaştan gelen yol bakım onarım ve inşaatı dışındaki inşaat işleri ile ilgili taleplerin yapılması esnasında bu işlerin teknik yönden kontrollerini sağlamak.
- f) Bayındırlık İşleri Kontrol Yönetmeliği ve Bayındırlık İşleri Genel Şartnamesindeki değişiklikleri ve yeni düzenlemeleri, ilgili diğer kuruluşlarla koordine içerisinde takip etmek.
- g) Servisin sorumluluğu altındaki işler için gerekli malzemelerin, zamanında tespit edilip, temin edilmesi için Fen İşleri Müdürüne bilgi vermek.
ğ)Yollarda trotuar ve refüj ihtiyaçlarını tespit ederek gereğini yapmak.
Yol Bakım ve Onarım Hizmetleri Servisi
MADDE 16- Yol Bakım ve Onarım Hizmetleri Servisinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.
- a) İlin genelinde bulunan bütün yolları düzenli olarak kontrol ederek bunlara ait envanteri çıkarmak, bu envantere göre bakım ve onarım gerektiren yollar için yıllık program hazırlamak, malzeme talebinde bulunmak, ilgili diğer kurumlarla koordinasyon sağlamak.
- b) Asfalt kaplama ve stabilize serilmesi işlemlerinde koordinasyon sağlamak.
- c) Kendisine tahsis edilen araç ve iş makinelerinin bakım ve onarımlarını yaptırmak.
ç) Diğer müdürlüklerden talep edilen araç ve iş makineleri ile ilgili iş programını yapmak, makine parkında bulunan ekipmanın verimli kullanılabilmesi için günlük, haftalık ve aylık çalışma programlarını hazırlamak.
- d) Lokal olarak bakım ve onarım gerektiren yol ve altyapı tesislerinin bakım ve onarımlarını gerçekleştirmek, gerekli yerlere bariyerler koymak.
- e) Yılsonu hedef gerçekleştirme bilgilerini çıkararak rapor etmek, İl afet planının uygulanması sırasında verilecek görevleri yerine getirmek, kar, don ve sel baskınlarında gerekli tedbirleri almak.
- f) Şikâyet ve talepleri inceleyerek çözüme ulaştırmak.
Yıkım Hizmetleri Servisi
MADDE 17- Yıkım Hizmetleri Servisinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.
- a) 3194 Sayılı İmar Kanunu 32. maddesi ve ilgili mevzuat gereğince yıkılması gereken yerlerin yasal prosedürleri Yapı Kontrol Müdürlüğü tarafından tamamlandıktan sonra, fiili yıkım işlerini yapmak.
- b) Müdürlükçe verilecek diğer görevleri yapmak.
Park, Bahçe Hizmetleri, Etüt ve Proje Servisi
MADDE 18- Park, Bahçe Hizmetleri, Etüt ve Proje Servisinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.
- a) İmar planında mezarlık alanı, dinlenme parkı, çocuk bahçesi, spor alanları, yaya bölgeleri ve yeşil alan olarak tesis edilecek yerleri tespit ederek projelendirmek ve uygulamasını yapmak ya da ihale yolu ile yaptırmak.
- b) Yeşil alanların ve parkların bakım (budama, form budama, yabani ot alımı, çapalama, ilaçlama, gübreleme, temizlik, sulama vs.) ve onarımını yapmak veya ihale yolu ile yaptırmak.
- c) Ağaçlandırma çalışmaları yapmak veya yaptırmak.(Toplu ağaçlandırma ve yol, refüj ağaçlandırmaları yapmak)
ç) İlçenin yeşillendirilmesi için sera ve fidanlık alanlarını ileriye yönelik genişletmek, yeni bitkisel materyaller üretmek ve satın almak.
- d) Kamu kurum ve kuruluşlarından gelen taleplere, müdürlüğün yürütmekte olduğu çalışmalar dâhilinde yardımcı olmak.
- e) Yeşil alanlarda sulama tesisatlarının kurulmasını sağlamak, bank ve diğer kent mobilyaları gibi park donatımlarının temin etmek, montesi, tamir ve bakımı ile ilgili çalışmalar yapmak.
- f) Şehrin estetiği için süsleyici materyaller (çiçeklik, havuz) projelendirmek, uygulama yapmak veya yaptırmak.
- g) Vatandaşlardan gelen dilek ve şikâyetlerin değerlendirilerek, sonuçlandırılmasını sağlamak.
ğ) Görev alanı içindeki mal ve hizmet alımlarının ihale yoluyla teminini sağlamak.
- h) Vatandaşlara çevre bilincinin aşılamak.
ı) İlçenin daha yaşanabilir ve çağdaş kılınması yönünde her türlü program ve proje hazırlamak veya hazırlatmak, bu amaçla kalkınma ajansları, ulusal ve uluslararası hibe, fon ve kredilerden yararlanmak.
- i) Çat Belediyesinin mülkiyetinde bulunan gayrimenkul ve arsalarına belediye ve kentin ihtiyaçları doğrultusunda avan veya uygulama projeleri hazırlamak veya hazırlatmak.
- j) Belediyenin diğer birimlerince üretilecek projelerle ilgili bütünlük ve eşgüdüm sağlamak.
- k) Kardeş şehirler, kardeş ülkeler ya da kurumlar, sivil toplum örgütleri ile ortak projeler geliştirmek ve gerçekleştirmek.
- l) Belediyenin uygulayacağı projelerle ilgili olarak halk katılım toplantıları düzenlemek.
- m) Kentsel tasarım yönünde çalışmalar yapmak veya yaptırmak, projeler geliştirmek.
- n) Belediye hizmetlerinin daha verimli ve etkin sunulması yönünde araştırma ve geliştirme çalışmaları yapmak ve projeler geliştirmek.
- o) Müdürlüğün görev alanıyla ilgili olarak çağdaş uygulama ve örnek projeleri izlemek, değerlendirmek, yerinde uygulamaları görmek ve öneriler hazırlamak.
ö) Birimlerin ihtiyaç duyduğu veya geliştirme çalışmaları içerisinde yapılması öngörülen konularda proje hazırlamak, hazırlanan projeleri uygulayıcı birimlere iletmek, talep halinde açıklayıcı bilgi vermek ve uygulamaları işbirliği içinde izlemek.
Atölye, Garaj ve Tamirhane Servisi
MADDE 19- Atölye Garaj ve Tamirhane Servisinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.
- a) Müdürlüğe ait tüm makine, araç ve teçhizatın genel bakım onarım ve yenileme işlerinin bizzat kontrol ve takibini yapar.
- b) Yeni alınması gerekli tüm makine, araç ve teçhizatın tedarik ve satınalma işlemlerini yapar. c) Tüm makine, araç ve teçhizatın listesini yer ve özellik gruplarına göre tasnifini yapar, bunları belgeler, cetveller haline getirerek gerekli kişilere korumaları ve bakımları için zimmetle teslimlerini yapar.
ç) Eskiyen ekonomik ömrünü dolduran tüm araç ve iş makine ve teçhizatın kayıtlardan düşülmesi ile ilgili gerekli prosedürü yerine getirir.
- d) Araç ve iş makinelerin trafik, tescil sigorta, plaka, vize vb. gibi tüm resmi işlerini takip eder.
- e) Atölye, garaj ve tamirhane personelinin iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uygun olarak çalışmalarını sağlar, koruyucu malzeme temin ederek çalışanların kullanmasını sağlar.
- f) Atölye-garaj ve tamirhane personeli Fen İşleri Müdürüne karşı sorumludur.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Hizmet ve Görevlerin İcrası, İşbirliği ve Koordinasyon
Hizmetlerin İcrası
MADDE 20- Fen İşleri Müdürlüğündeki hizmetlerin icrası aşağıda gösterilmiştir.
- a) Görevin kabulü: Müdürlüğe gelen evrak bilgisayara işlenip zimmet defterine kaydedilerek ilgililerine verilir.
- b) Görevin planlanması: Fen İşleri Müdürlüğündeki çalışmalar, Müdür, Şef ve servis personeli tarafından düzenlenen plan içerisinde yürütülür.
- c) Görevin icrası: Fen İşleri Müdürlüğü tüm personeli kendilerine verilen görevleri gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
İşbirliği ve Koordinasyon
MADDE 21- (1) Belediye servisleri arasında servis içi işbirliği ve koordinasyon aşağıda gösterilmiştir.
- a) Fen İşleri Müdürlüğü ile diğer servisler arasında ve servis içi koordinasyon Müdür tarafından sağlanır.
- b) Fen İşleri Müdürlüğüne gelen tüm yazılar kayıt memurunda toplanır, konularına göre dosyalandıktan sonra Müdür’e verilir.
- c) Fen İşleri Müdürü dosyadaki evrakları ilgili personele havale eder.
ç) Servislerde görevli personel evrakları niteliğine göre inceler ve sonuca ulaştırır.
(2) Diğer Kuruluşlarla Koordinasyon
Fen İşleri Müdürlüğü, Valilik, Kaymakamlık ve tüm Kamu Kurum ve Kuruluşları ile özel ve tüzel kişilerle yapacağı önemli yazışmalarını, sorumlu personel ve Müdürün parafı ile Belediye Başkanı ve/veya ilgili Başkan Yardımcısı imzası ile yürütülür.
ALTINCI BÖLÜM
Denetim ve Disiplin
Müdürlük İçi Denetim
MADDE 22- Müdürlük içi denetim aşağıda gösterilmiştir.
- Personel en yakın amirinden başlayarak denetime tabi tutulur.
- b) Fen İşleri Müdürü; Müdürlüğün tüm personelini her zaman gerek gördüğünde denetlemek ve ilgilileri yönlendirmek yetkisine sahiptir.
Disiplin
MADDE 23- Fen İşleri Müdürlüğü emrinde görev yapan tüm personelle ilgili disiplin işlemleri, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun, 4857 Sayılı İş Kanunu ve yürürlükteki ilgili diğer mevzuata uygun olarak yürütülür.
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Devir Teslim İşlemleri
MADDE 24 -1) Bu Yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.
2) Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.
Yönetmelikte Yapılacak Değişiklik veya İlaveler
MADDE 25- 1) Bu Yönetmelikte yapılacak değişiklik yetkisi Çat Belediye Meclisine aittir.
Yürürlükten Kaldırılan Yönetmelik
MADDE 26- 1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle birlikte, varsa yürürlükte olan Fen İşleri Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE 27 - 1) İşbu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
MADDE 28 - 1) Bu Yönetmelik Belediye Meclisinin Onayından itibaren yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 29 - 1) Bu Yönetmelik hükümlerini Çat Belediye Başkanı yürütür.